۱۳۹۰ آبان ۷, شنبه

دايره وراز ورمز هايش

تشابه مطلق به دايره اختصاص ندارد.مربع و مثلث متساوي الاضلاع هم از جمله شكل هائي هستند كه تشلبه مطلق در باره انها صادق است.كشف شباهت مطلق در اين شكل ها از مواهب است.از شكل هاي بسيار باارزش مي توان به مربع و مثلث متساوي الاضلاع نظر خاص داشت.اين سه شكل با شباهت مطلق مفتاح مقا ليق علم اند .
قطر دايره را به دو قسمت برابر تقسيم مي كند.سطح و پيرامون دايره را به دو قسمت برابر تقسيم مي كند.قطر دايره ر ا به دو كمان مساوي وبرابر نصف مي نمايد. قطر نيمساز است.هر كمان با خط راست ومستقيمي برابر  ومساوي نقطه به نقطه است.اين امر از بديهيات هندسه است .احدي حق مخالفت با اين موضوع را ندارد.مخاف به گولي وحماقت متصف مي شود.
بنابراين دو كمان 180درجه مي توانند دو خط راست مجزاي از هم برابر نقطه به نقطه داشته باشند.شك وترديدي در اين باره نيست و نبايد هم وجود داشته باشد.اين امر بديهي وقطعي است.بدون تزلزل است.خدشه بردار نيست .محكم وبسيار استوار است.
به ان دو خط راست مساوي مجزاي از هم خط سومي را اضافه مي كنيم.با سه خط مساوي وبرابر نقطه به نقطه با پرگار و ستاره مثلث متساوي الاضلاع مي سازيم.هندسه رياضي متحرك و كاربردي است.تحرك وكاربرد ان اينجا ارزش خود را نشان مي دهند  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر